Sunday, August 19

:: warkah buat teman::



warkah buat teman,
salam mahabbah teristimewa buat sahabat2 tersayang yang kini telah tersebar ke merta2 tempat..moga tersebarnya kalian ibarat tersebarnya benih2 perwira muslim sejati..yang bakal bercambah menghasilkan benih2 mahmudah baru di sekeliling kalian..
hurm lama tak berjumpa..apa khabar kalian...diri kalian..iman kalian..biar jarak memisahkan namun biarlah ikatan akidah dan kiblat kita yang sama akan sentiasa mengikat tautan hati antara kita..ana doakan kalian kekal istiqamah dengan segala akhlak mahmudah dan moga2 makin bertambah amal kebaikan yang kita lakukan seiring umur yang kian meningkat hari demi hari..
selalu2 lah kita ingat mengingatkan..moga Allah permudah segala urusan...

warkah ditulis bukan omong kosong,
apa yang diharap ianya akan memberi manfaat kepada kita..
kita melangkah ke dunia baru..alam baru..pastinya banyak pengalaman baru..
dan pasti pengalaman yang kalian tempuh tak sama dengan apa yang ana tempuh..
cabaran kalian tak sama dengan cabaran ana di sini..mungkin dugaan kalian lebih mencabar..namun ingat janji Allah

-dia tak akan menduga hambannya melainkan dia tahu hamba itu mampu-

jika ilmu teruji mungkin itu ujian untuk menambahkan ilmu
jika akhlak kalian diuji....atau kesabaran teruji itu ujian memperkasa diri
jika iman kalian diuji..kuatlah...mungkin itu ujian penigkatan iman...
jangan kecundag di awal langkah perjalanan...berdoalah agat tak kecundang..sehingga ke akhir perjalanan..bertautlah pada tali Allah

103. And hold firmly to the rope of Allah all together and do not become divided. And remember the favor of Allah upon you - when you were enemies and He brought your hearts together and you became, by His favor, brothers. And you were on the edge of a pit of the Fire, and He saved you from it. Thus does Allah make clear to you His verses that you may be guided.

"rabbana la tuzigh qulubana ba'ada iz hadaitana wahablana minladunka rahmah innaka antalwahhab"

teruskan..teruskan istiqamah dengan cara hidup islami..jangan lemah hanya kerana terasa diri kalian terasing..ya mmg islam kembali terasing...namun kalian harus yakin...kerana keasingan saat ini moga Allah asingkan diri kalian dari dibaham api neraka..
buat saudari..tutup aurat mu..jaga dirimu..pelihara hati mu..tuntutlah ilmu...itu matlamat kalian ke situ...buat saudara..pelihara diri mu..jagalah hati mu..fokuskan akal mu..tuntutlah ilmu..moga Allah pelihara kita semua..di dunia sehingga ke akhirat nanti..

saling berpesan...
wassalam..
warkah buat teman...


buat teman2 yang bakal ke perantauan ke negeri orang.. :nurul,kak busyra,atikah dan ikhwah g8 yang lain..selamat bermusafir...tntutlah ilmu sebanyak mungkin..moga kalian dipelihara Allah..semoga selamat pergi dan selamat kembali.... :) insyaAllah..dan sahabat2 yang lain...


2 comments:

Anonymous said...

thx 4 the remembrance!
-atiqah yg mls nk sign in

Anonymous said...

amatullah~ ana tmsuk x?? h0pefulLy yes~

nyway..
lots of luv,
aLiaraiHaNa bt azHari