Wednesday, September 26

tom yam oh tom yam

assalamualaikum...
kalau sape2 pnah bace post sblm ni pasal tom yam...ni ade satu lagi kisah saya dan tom yam..huhu mmg tak da jodoh dngan tom yam...

kisah nya begini..
satu hari dalam bulan puasa waktu nak beli juadah berbuka....tergerak nak bli tom yam...panas lagi nih..baru klua periuk terus masuk plastik..panas sngat mendidih ni..Alhamdulillah kira rezeki la dpt tomyam..spttnya kene tempah dulu dan tunggu turn baru bleh dpt..tapi time ni kebetulan ade lebih..asma amin kate..."ni btul2 rezeki nt nak makan tomya hari ni..."
ok time bratur nak bayar ni kene bersabar sbb barisan punyalah panjang....bila smpi kat kaunter latak la bungkusan tomyam yang menegelmbung tu kat atas kaunter....tak pasal2 bergolek plastik tu dan meletup tepat di atas kaki...
adeeei....org sebelah menjerit....padahal tomyam tu jatuh atas kaki saya..hehe kalau org yang terkena percikkan tomyam tu menjerit kesakitan...saya yang ditimpa ni sampai dah tak terjerit....hanya mampu melompat di ktepi kaunter menahan sakit..dah tak terkeluar suara....bayangkan barisan manusia yang poanjang di belakan saya serentak menoleh ke arah saya....tak dpt bayangkan betapa malunya saya...hehe..penjaga kaunter tu hanya tengok tak ckp apa.....tak tau nak kate ape kat pak cik tu trus cabut ke tandas dan basuh kaki yang melecur...slmt tak kene bayar ganti rugi...berbukalah saya tanpa tomyam
namun tetap ada hikmah kan....aku dan tom yam.....sampai hari ni tomyam bukan lagi pilihan hati..tengok je....asma amin kate "bukan rezeki nt nak makan tom yam la nampaknya"

moga Allah tunjukkan hikmah nya...hehe
tomyam oh tom yam...

2 comments:

cikEff said...

waah, is that tomyam zc abg panjang??
kite nakk!!

~amatullah~ said...

huhu....meh datang uia pj...akak blanje kite...