Thursday, March 12

H.A.D.A.F

Assalamualaikum
nak tiru gaya penulisan fm.
ringkas je tp sy faham..boleh fm?

hadaf..hadaf
hadaf dalam bm ialah tujuan.
tujuan niat matlamat hala tuju.dsbg
jika anda jelas dan benar2 faham matlamat dan halatuju
insy.arah dan langkah anda tak bercelaru.
andai tujuan dan pergantungan anda hanya kerana Allah..
setiap langkah..tindakan..dan keputusan yang anda buat
disandarkan padanya..penuh tawakal setelah berusaha
anda takkan rasa susah dan sesal atas keputusan tu
tak kan rase kecewa sbb anda tahu tujuan anda untuk Dia.
BUKAN manusia.
rase letih ttp melangkah
rase lemah tak mengalah
rase susah tak menyerah
segala masaalah anda tak goyah
sbb anda tahu anda mengharap hanya pada Allah
itulah tujuan anda
itulah matlamat anda
itulah sandaran anda
itulah tmpat pergantungan anda
anda akan lebih damai andai hati anda
sentiasa berpaut padanya..

(p/s:matlamat tak manghalalkan cara)

____________________________________________

sy bukan yang sempurna
hanya mahu berkongsi
apa yang saya faham dan percaya
agar sama2 dpt amalkan..
klu saya betul alhamdulillah
sama2 kita laksanakan
klu saya salah betulkan saya ye..
terima kasih
_____________________________________________

kptsan SPM diumumkan hari ni, di sekolah saya
Sek Men ISLAM Hidayah
7 org straight As
GPK 2.58..
tahniah2...mabruk2..congrats...

(^___________^)v
______________________________________________

3 comments:

fm said...

good post yg telah inspire saya utk satu post baru! hmm.
tulislah dengan gaya tulisan yg sy dan anda boleh faham :)
dan teruskan menulis...!

~amatullah~ said...

kene cuti tulis jap...finale2...
waa pikir fasal finale examo.. sem dpn ramai kwn2 yg sy syng nak masuk gumbak nih..wawa musti makin meriah deh...

fm said...

wah. sy lah antara yg paling disayangi tu. terima kasih!
btw buat yg terbaik utk exam!
بالتوفيق والنجاح...!!!