Sunday, June 15

usrah yang lemak manis berkrim tanpa kolestrol..**




assalamualaikum


pasal tag yang diberikan nadhirah..
hehe mule2 ingat nak copy paste je jwpn budak2 SMI ni jawapan same je sume..lagi2 yang mmg same ngan saya cam nadhirah and asma' aminuddin..dah mule usrah sejak kecik...
rasenye jawapan saya pasti same je..but something yang paling berlemak dan berkrim tentang usrah:

##umm..sedapnye usrah..sekadar gambar hiasan..hehe

org kate akan wujud kepercayaan dan kasih sayang..bile ini dirasai..rase nak saling memperbaiki tu akan wujud..ketelusan dalam menegur..keikhlasan dalam memuji..saling memahami tanpa rase sangsi..(ceh..ade je sangsi tapi alhamdulillah boleh je diperbaiki)..mmmg best la..

org kate jadi charger iman...hurm..boleh la..mcm talipon..eh tak nak2..mcm laptop...bile mcm2 org pakai..mcm2 benda isi..masuk pendrive sane sini...mule2 masuk nasyid pastu tambah lagu2 sket..pastu tambah movie2 islamik pastu tambah cite korea...hindustan pastu masuk virus..huhuh sbb lupe masukkan antivirus..bile ade usrah ni mcm hantar laptop g setup balik la..hehe bg betul cket..

org kate boleh tambah fikrah islami..btul2 mane tak nye kalau mule usrah bace quran pastu tafsir pastu bace buku ilmiah n bincang2 pastu makan2..kadang2 g jalan..kan ke bertambah pengetahuan dari mcm2 org n pandangan n gaye pemikiran..pastu klu ade yang salah betul2 kan..

ape lagi org kate>>>
tapi tak kesah..saye ttp akan kate usrah mmg best..lemak berkrim tanpa kolestrol..best bukan semate2 pada ahli usrahnye..bukan semate2 pada naqibahnye..bukan hanya pada buku2 nya..tak dinafikan insan2 ini adalah elemen terpenting usrah..tapi lagi penting pada hati yang menilai..pada hadaf dan nawaitu...pada diri kita..pada akal kita yang menilai..menyertai usrah salah satu mujahadah kita untuk mendekatkan diri pada rab pencipta..
dengan bacaan quran dan memahami maksudnya bersama2..
salah satu usaha kita nak mencari suasana islamik disebalik hiruk pikuk duniawi..bak kate org kita duduk bersama beriman sekejap...ketenagan tu insyaAllah rase sbb mmg hadaf org2 yang duduk ngan kita ni nak sesuatu yang baik..kan3..itu sahaja dah cukup menenagkan..dan mcm2 lagi keseronokkan usrah ni..
(**just think about something yang best pastu anda buat bersama kawan2 yang best..dan insyAllah kesannya pun best..))

nak rase lebih jom join usrah ..rasekan keenaknannya>>>>

p/s: aci tak buat tag camni..ini lagi better than copy paste je..heheh


** post ini ditulis untuk tatapan umum manggunakan bahasa yang santai..kalau org arab kate bahase ammi..campur2 n rojak2...sesuai untuk semua lapisan masyarakat..kanak2 remaja mahupun dewasa..

2 comments:

Anonymous said...

ok apa buat tag mcm nih..lain daripada yang lain..sedap tengok..sedap baca.. =)

FahmiAA~ said...

Ganaz ek gamba die..

byk kaitan ngan tajuk post ni