Tuesday, October 27

hamba exam

bismillah
exam final makin hampir
manusia kembali sedar dari mimpi..

"eh jom kuar minggu ni..."
"x mahu lah..exam dah dekat..aku dah tobat dah nak buang2 mase nih"

"eh kau solat??"
"ye ah..final dah dekat aku takut wei..dah lame main2..tobat laa"

"kau takut fail??"
"ye ah..habis ah mase depan aku..mak ayah kau marah babe, kene potong elaun, kantoi ah nanti"

"dulu lagi aku dah ajak kau blaja kau tak mo..berbuih da mulut aku ni ajak..kau tak mahu"
"ye ah..dulu aku ngah enjoy lepak2 mane nak ingat bende2 serius gni..huhu mcm dah lamabt je an aku nak stadi.."

andai shaja manusia menghayati 'exam' sebenar di akhirat nanti..
andai manusia mengerti hakikat sebenar kematian yang menanti..
hakikat sebenar hidup ni tak abadi..

sbgaimana mereka menyedari final exam tak lame lagi..
ada exam yang lebih dahsyat dari ini...

tidakkah kamu berfikir??

No comments: