Sunday, September 19

pengumuman

bisamillah

setelah berlalu 4 tahun sejaka tamat SPM, dan sejak itu juga bermula kembara saya dalam penulisan blog. semua yang dilalui merupakan satu pengalaman menarik! blog adalah laman percuma yang terbuka untuk mana-mana individu untuk mencoret apa di minda. dari hal-hal peribadi hinggalah kepada hal-hal politik dan isu-isu dunia. bergantung kepada pemilik blog tersebut.

sungguh, penulisan adalah medium peneybaran idea yang efektif. pernah saya menghadiri satu seminar komunikasi anjuran KARISMA daerah Gombak dan penceramah jemputan adalah Sdr.Roslan Mohamad. cukup menyentap. penyampaianya dimulakan dengan menyebut 3 tokoh besar yang telah berjaya mengubah dunia.
Ayatullah Khomeni, Al-Maududi, dan Al-Banna. dan antara 3 tokoh, al-maududi adalah seorang journalist dan penulisan al-maududi telah berjaya merubah dunia Pakistan. penulisan boleh mempengaruhi pemikiran para pembacanya dan penulisan yang baik adalah penulisan yang boleh mempengaruhi pembaca ke arah kebaikan. Subahanallah.
Ibu pernah berpesan bahawa
“A Good Leader Is A Good Reader”
kullukum ra’in. kamu semua adalah pemimpin. paling tidak kamu sedang memimpin diri kamu dan memimpin penulisan serta pembaca kamu. maka banyakkan membaca. jika kurang membaca maka cetek pengetahuannya, dengan pengetahuan dan ilmu yang cetek ditakuti hasil penulisan kita akan tersasar atau mengelirukan pembaca.
Ayuh! kita pertingkat pembacaan kita, tingkatkan pemahaman kita moga hasil penulisan kita nanti akan memberi manfaat yang optimum kepada para pembacanya.
dengan itu bertambahlah kiraan ganjaran pahala kita disi Allah disamping memenuhi 1 dari 10 muwassofat iaitu “bermanfaat kepada yang lain”. insyaAllah.. Biiznillah

dengan semangat dan azam yang baru insyaAllah. saya akan membuka rumah baru di alamat rumah penulisan yang baru di wordpress.com
(^_____^)v
blog ini juga akan terus dibuka untuk tatapan umum...

2 comments:

hakim.halim said...

even nabi pernah bersabda, sampaikan dariku walau satu ayat.!

~amatullah~ said...

1 ayat adalah minimum. kite usaha capai seoptimum mungkin!
semuanya demi mardhatillah~