Tuesday, May 8

:: lama bercuti ::

bismillah
lama saya tak menulis di sini
dan kini saya lebih tenang... lebih relax...lebih bahagia
syukur alhamdulillah..
saya dah berfikir..
saya dah buat keputusan..
saya tak nak privetkan blog ni lagi...
saya sudah menyedari..
jauh perjalanan.. luas permandangan..
bile kita melangkah keluar dari rumah dan berjalan di atas bumi Allah yang luas ini
mcm2 yang boleh kita temui..
mcm2 pengalaman yang boleh kita rasai..
mcm2 pengajaran yang boleh kita tempuhi..
insyaallah.. selagi mana kita berjalan sambil hati mengingati Allah..
di mana kita berada....
(281) Tidakkah mereka telah berjalan dan mengembara di muka bumi, serta memerhatikan bagaimana kesudahan orang-orang yang terdahulu dari mereka? Orang-orang itu lebih kuat daripada mereka sendiri dan orang-orang itu telah meneroka bumi serta memakmurkannya lebih daripada kemakmuran yang dilakukan oleh mereka dan orang-orang itu juga telah didatangi oleh Rasul-rasulnya dengan membawa keterangan-keterangan yang jelas nyata (lalu mereka mendustakannya dan kesudahannya mereka dibinasakan). Dengan yang demikian, maka Allah tidak sekali-kali menganiaya mereka, tetapi merekalah yang menganiaya diri sendiri.
(surah ar-rum : 9)

kalau asyik duk terperuk kat rumah..
makan dan tidur..
otak kita akan mengecut..
ilmu tak berkembang...
pemikiran tak terancang...
jadi berjalan lah kamu diatas muka bumi Allah ni..
berjalan... melihat..dan tafsirlah..
insyallah kau kan temui hikmah-Nya

No comments: