Saturday, April 7

:: langkah demi langkah ::


.....berikan aku pedoman arah mana jalan kehidupan untuk teruskan pengambaraan harap jangan tersalah langkah....

are u ready... get set... goooooooooooooo... are u ready.. you sure.. hey nak nak jalan jauh ni... kene ready bebetul tau...awak ingat senang-senang nak keluar awak da pikir masak2
awak tau tak ape ade kat luar sane awak jangan ingat kat luar tu cerah sentiase....bersinar bahgia selamanye.. ade orang kate nnt awak akan jumpe macam2 bende pelik... yang awak tak biase tengok..yerlahkan...awak ni budak skola baik2... mane biase ngan bende2 mcm tu .. ntah2 nanti awak tekejut..awak tak tahan pastu stresss ntah2 awak pun terikut same.. yerlah ape org kate culture shock
ape awak ni ckp bukan2 kat die..awak ingat budak sek macam die ni tak bace surat khabar ke.. tak pernah jumpe manusia..tak reti tengok tv.. tak keluar rumah ke... tak ke tempat2 ramai org..tak tau kondisi masyarakat...apelah awak ni...
sbnrye semua tu tak de maknenye...tak kisahlah sekolah mane.. asal usul dari mane..
dia taulah hidup ni mmg tak selalunya indah ..langit tak selalu cerah...ada mcm2 cuace...
tapi
selagi dia ada hubungan yang kuat dengan tuhan.. ada kekuatan mental yang positif... dan sebagai seorang muslim yan cemerlang die tak akan larut... mcm ikan di laut.. tak masin pun walaupun duduk berendam dalam air masin... malah die akan jadi mcm benih campak kat tanah bercambah jadi pokok malah menjadi tempat org berteduh.... ha...mcm tu baru betul... mesti ingat Allah, tawakal, dan jangan putus2 mengharap pada ALLAh... n jangan lupa bina kekuatan ukhuwah agar sentiasa saling bergantung dan mengingat insyaallah...... selamat dunia akhirat
huh..oklah...saya rase skrng saye dah ready.. trima kasih ye sume...
doakan saya... ingatkan saya...jgn lupakan saya...
nasihat saya..bagi sokongan kat saya...
oklah saya sayang awak semua..
saya pergi dulu ye..
Assalamualaikum...

BISMILLAH..
aku akan melangkah...








No comments: