Wednesday, April 25

:: pertunangan saya ::

bismillah..
ingin saya umumkan sesuatu di sini..
satu pengumuman yang saya harap dapat membetulkan kekeliruan anda semua...
ya..memang benar saya sudah bertunang...
pertunangan yang memang sudah dirancangkan..
sebelum saya dilahirkan lagi saya sudah di tunangkan...
dan saya redha dan saya harus menerimanya...
saya tidak boleh menolak...
ini satu perjanjian...
saya harus menerimanya..
dan bila2 masa saya akan bersamanya...
saya harap anda dapat menerima berita ini..
oleh itu saya tidak lagi boleh berlagak seperti tak berpunya..
saya sudah berpunya.....
saya hidup pada satu perbatasan..
saya tidak boleh bergaul bebas...
saya tidak boleh bertindak tanpa memikirkan dia...
tanpa memikirkan perasaanya..
saya tidak boleh melupakan kasih sayang dan perhatiannya terhadap saya..
tak mungkin saya akan abaikan dia..
saya mohon agar tiada yang menduga kasih dan cinta saya padanya...
saya harus menjaga diri dan hati saya..
saya harus menjaga pandangan saya terhadap apa yang tidak halal bagi saya...
saya harus saya harus tumpukan hati saya pada dia...
kerana dia yang hakiki buat saya..
saya mahu jadi yang terbaik dan teristimewa untuk dia
saya harus buat pelbagai persediaan sebelum saya akan bertemu dgn dia..
saya harus bersedia...seperti yang telah termatri dalam perjanjian...
saya harus patuh pada perjanjian andai saya ingin bahagia...
ini bukan satu keterpaksaan..tetapi inilah realitinya..
saya gembira dan bahagia..
saya tahu dan saya yakini inilah yang terbaik untuk saya....
doakan saya akan bahagia bersama dia...

dialah Allah....tuhan saya...pemilik saya..kekasih hati saya..penawar duka saya..tempat saya adukan segalanya....dia lah satu-satunya yang dapat memberi kebahagiaan kepada saya ...hanyalah dia..yang menentukan semua...
doakan saya bahagia
di sini dan disana
setia
disisinya...

No comments: