Tuesday, April 10

:: tireeed ::


bismillah..
moga apa yang dicoret tak melukakan dan tak menimbulkan fitnah.. segala yang baik dari Allah dan segala yang buruk juga darinya dan dizahirkan oleh ku....

hari ini memenatkan..
sangat penat..
pukul 1 tgh ade driving test QTI.. pck hantar ke jima ingatkan boleh terus buat tapi kene tunggu.....tunggu.. tunggu sampai kul 3.30..hei..saya sangat penat..melanguk kat situ..hari yang panas pun makin mendung...semendung hati saya...panas...saya belum makan..
bila tiba waktu yang dinantikan saya menuju ke arah kereta tester..saya nampak kawan saya turun dari kereta tu..die menangis..eh..gagalkah dia..ish tak mungkin..dia memandu lebih baik dari saya..eh..kalau dia sampai menangis saya macam mana? tak pe saya naik je kereta..
hari makin mendung..saya bawa shj seperti yang saya tahu..saya buat ape yang patut...reverse..ops saya tak perasan ada kereta dibelakang... tibe-tibe guruh berdentum di tepi telinga saya " ooooiii..kau tak nampak ke kereta kat blakang tu...belaja ke tak belajar" hei ....padan la kawan tadi menangis...tak pe2 saya boleh saya buat je lagi..tiba2 " ooiii bagi la signal...awak ni kenape...awak nak ke gagal..belum sampai pagar keluar dah banyak salah.."
hurm...saya terus bersabar terus memandu saya buktikan saya pemandu yang hebat...tiba tiba dalam perjalanan nak ke impian emas hujan turun selebat2nya.....alamak saya tak nampak jalan. kiri tak nampak kanan pun tak nampak depan pun tak nampak apa yang saya nampak..hujan yang mengaburkan pandangan oh..tolong..instrukter kat sblh ..die tak tercakap ape..mungkin sbb saya tak buat salah(hehe)
saya terus memandu..org kat sebelah tu duduk tegak smcm..hehe die tanye saye awak nampak dpn tak? hehe saya senyum saya kata saya tak nampak...hehe ape die nak buat nak tuka tempat mane boleh...saya bawak aje lah...akhirnya sampai pun ..saya bertahmid......alhamdulillah...

nak tau ape komen die..hehe tak payah la..
ei kira ok la..saya baru blaja 4 jam...sptutnya nak masuk QTI kene drive minimum 10 jam..tapi cikgu tu nak cptkan saya supaya dapat lesen cepat dia tipu pada borang...(syhuuu...jgn bitau sape2) ok ape..bawak dlm hujan lebat lagi..hehe..saya lulus tau..jgn terkejut

sebenarnye instrukter yang marah tu bukannye garang pun..dan saya tak kisah die marah...terus masuk dalam otak melantun ke hati apa yang die cakap dan saya akan ingat selalu..biasa la tu..(walaupun mcm nak nagis gak tadi)...mcm2 cara org guna untuk mengajar...kat sekolah pun saya ade kene marah kene cubit pun lagi dgn cikgu maths hehe..tak siap homeworks..tapi itulah asam garam menuntut ilmu...dan cikgu yang garang tu lah yang saya paling ingat...doakan saya lulus ye..

aku dambakan petunjuk mu tuhan bagi menyuluh jalan,
aku dambakan hidayah mu tuhan sebagai panduan agar tak tersesat jalan,
aku dambakan ikatan cinta mu tuhan agar aku terus berjalan,
aku damba ingatam mu tuhan agar aku tak kelalaian
redho mu tuhan yang ku harapkan...

No comments: